Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Delegování činností na střední management základní školy
Zralá, Lucie ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Bakalářská práce Delegování činností na střední management základní školy se zabývá školským managementem. Vychází ze vzoru podnikového managementu, který člení management do tří úrovní. Hlavní pozornost je věnována střednímu managementu, konkrétně metodickým orgánům na základní škole, resp. jejich vedoucím pracovníkům, mapuje jejich postavení, roli, vykonávané činnosti, potřebné kompetence. Téma práce vychází z přesvědčení, že ačkoli jsou dnes ředitelé školy natolik přetěžováni administrativními činnostmi, že mají problém naplnit všechny aspekty a role, které jim řídící funkce přináší, delegování svých pravomocí a tím i potenciál svých učitelských sborů z různých důvodů efektivně nevyužívají.
Manažerská činnost vedoucí školní jídelny při ZŠ - střední management
Váchová, Miluše ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
1 Resumé: Manažerská činnost vedoucí školní jídelny při ZŠ - střední management Tato bakalářská práce se zabývá mapováním manažerských činností vedoucí(ho) školní jídelny, která je součástí základní školy. Teoretická část práce, vycházející z odborné literatury, se zabývá teorií středního managementu. Zaměřuje se na manažerské funkce, na roli středního managementu a roli vedoucího školní jídelny, která je součástí základní školy. Výzkum jsem provedla v Kraji Vysočina mezi vedoucími školních jídelen, které jsou součástí základních škol. Analýza získaných údajů ukázala rozdíly v manažerském postavení a v úrovni celoživotního vzdělávání vedoucích školních jídelen. Z šetření také vyplývá, že množství delegovaných pravomocí a další vzdělávání je ovlivněno ředitelem školy. Překvapivé je zjištění, že téměř polovina vedoucích školních jídelen se nepodílí na plánování finančních prostředků na provoz a že třetina z nich nezná finanční rozpočet na platy ve školní jídelně. Výsledky naznačují, že vedoucí školních jídelen požadují další vzdělávání. Výsledky tak mohou poskytnout cenné informace ředitelům škol, zřizovatelům a jiným organizacím v oblasti vzdělávání.
Delegování činností na střední management střední školy
Vaňasová, Radka ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
v českém jazyce Závěrečná bakalářská práce "Delegování činností na stření management střední školy" se zabývá školským managementem a aspekty, které jsou spjaty s procesem delegování pravomocí z hlediska ředitele střední školy. Management obecně je rozčleněn do tří úrovní, hlavní pozornost je zde však věnována managementu střednímu. Tato práce vymezuje postavení, roli, kompetence a aktivity středního managementu. Popisuje osobnost vedoucího pracovníka a jeho vliv na střední management při delegování úkolů. Vzhledem ke skutečnosti, že současní ředitelé škol jsou zaneprázdněni spoustou administrativních a legislativních úkonů, pokouší se tato práce přinést návod, jak využít potenciálu spolupracovníků, kteří působí na pozicích středního managementu. Výzkum je založen na osobních pohovorech s pedagogickými pracovníky středních škol. Tuto práci je možné použít jako vodítko při procesu delegování ve školách. Klíčová slova Management, školský management, střední management školy, metodické orgány školy, delegování, motivace
Delegování činností ředitele střední školy na vedoucího domova mládeže.
Žigová, Jarmila ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Delegování činností ředitele střední školy na vedoucího domova mládeže Bc. JARMILA ŽIGOVÁ ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá managementem vzdělávání ve školském zařízení. Hlavní pozornost je věnována střednímu managementu, konkrétně vedoucím pracovníkům domovů mládeže středních škol. Zkoumá jejich roli, definuje činnosti a kompetence, které jsou delegovány řediteli středních škol. Téma práce vychází ze skutečnosti, že ačkoliv domov mládeže řídí ředitel školy, činnost a provoz tohoto zařízení obvykle zabezpečuje vedoucí pracovník domova mládeže, který tvoří důležitý mezičlánek mezi vedením školy a pracovníky školského zařízení. Předkládaná práce je zpracována s využitím odborné literatury a volně dostupných internetových zdrojů. Vychází z obecně platných právních norem a specifických zákonů, které upravují oblast výchovy a vzdělávání. V teoretické části práce je popsán termín vedoucí pracovník ve vzdělávací instituci, vysvětlena funkce vedoucího pracovníka v domově mládeže střední školy a vymezen pojem delegování. Kompetence, které přebírá vedoucí pracovník domova mládeže od ředitele školy, jsou předmětem výzkumné části diplomové práce. Kvantitativní výzkum je realizován dotazníkovým šetřením, obsahovou analýzou dokumentů a řízeným rozhovorem. Oslovenými respondenty jsou vedoucí pracovníci domovů mládeže....
Delegování činností na střední management základní školy
Zralá, Lucie ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Bakalářská práce Delegování činností na střední management základní školy se zabývá školským managementem. Vychází ze vzoru podnikového managementu, který člení management do tří úrovní. Hlavní pozornost je věnována střednímu managementu, konkrétně metodickým orgánům na základní škole, resp. jejich vedoucím pracovníkům, mapuje jejich postavení, roli, vykonávané činnosti, potřebné kompetence. Téma práce vychází z přesvědčení, že ačkoli jsou dnes ředitelé školy natolik přetěžováni administrativními činnostmi, že mají problém naplnit všechny aspekty a role, které jim řídící funkce přináší, delegování svých pravomocí a tím i potenciál svých učitelských sborů z různých důvodů efektivně nevyužívají.
Delegování činností na střední management střední školy
Vaňasová, Radka ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
v českém jazyce Závěrečná bakalářská práce "Delegování činností na stření management střední školy" se zabývá školským managementem a aspekty, které jsou spjaty s procesem delegování pravomocí z hlediska ředitele střední školy. Management obecně je rozčleněn do tří úrovní, hlavní pozornost je zde však věnována managementu střednímu. Tato práce vymezuje postavení, roli, kompetence a aktivity středního managementu. Popisuje osobnost vedoucího pracovníka a jeho vliv na střední management při delegování úkolů. Vzhledem ke skutečnosti, že současní ředitelé škol jsou zaneprázdněni spoustou administrativních a legislativních úkonů, pokouší se tato práce přinést návod, jak využít potenciálu spolupracovníků, kteří působí na pozicích středního managementu. Výzkum je založen na osobních pohovorech s pedagogickými pracovníky středních škol. Tuto práci je možné použít jako vodítko při procesu delegování ve školách. Klíčová slova Management, školský management, střední management školy, metodické orgány školy, delegování, motivace
Manažerská činnost vedoucí školní jídelny při ZŠ - střední management
Váchová, Miluše ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
1 Resumé: Manažerská činnost vedoucí školní jídelny při ZŠ - střední management Tato bakalářská práce se zabývá mapováním manažerských činností vedoucí(ho) školní jídelny, která je součástí základní školy. Teoretická část práce, vycházející z odborné literatury, se zabývá teorií středního managementu. Zaměřuje se na manažerské funkce, na roli středního managementu a roli vedoucího školní jídelny, která je součástí základní školy. Výzkum jsem provedla v Kraji Vysočina mezi vedoucími školních jídelen, které jsou součástí základních škol. Analýza získaných údajů ukázala rozdíly v manažerském postavení a v úrovni celoživotního vzdělávání vedoucích školních jídelen. Z šetření také vyplývá, že množství delegovaných pravomocí a další vzdělávání je ovlivněno ředitelem školy. Překvapivé je zjištění, že téměř polovina vedoucích školních jídelen se nepodílí na plánování finančních prostředků na provoz a že třetina z nich nezná finanční rozpočet na platy ve školní jídelně. Výsledky naznačují, že vedoucí školních jídelen požadují další vzdělávání. Výsledky tak mohou poskytnout cenné informace ředitelům škol, zřizovatelům a jiným organizacím v oblasti vzdělávání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.